Specialized Turbo Levo 4 Alloy Serisi İncelemesi

Specialized Turbo Levo 4 Alloy Serisi İncelemesi

Elektrikli dağ bisikletleri (e-MTB) son yıllarda baş döndürücü bir evrim geçirdi. Artık yalnızca işe gidiş gelişlerde tercih edilen hantallıkla özdeşleştirilmiş araçlar olmaktan çıkıp, zorlu arazilerin hakkından gelen yüksek performanslı makineler haline geldiler. Specialized, bu dönüşümün öncülerinden biri olarak, yeni Turbo Levo 4 Alloy serisiyle e-bisiklet teknolojisini daha geniş kitlelere ulaştırmayı amaçlıyor.

Yeni Levo 4 serisinin kalbinde, Specialized’ın en son nesil 3.1 motoru yer alıyor. Bu motor, etkileyici 666 watt güç ve 101 Nm tork üretme kapasitesiyle, geleneksel MTB'lerin ötesine geçiyor. Yokuşlar artık korkulacak değil, keyifle tırmanılacak zorluklar haline geliyor. Güç beslemesi için 840 Wh kapasiteli entegre batarya tüm modellerde standart olarak geliyor. Ancak Specialized burada da esnekliği elden bırakmıyor: Daha hafif sürüşler için 600 Wh satış sonrası batarya veya menzili uzatmak isteyenler için 280 Wh menzil artırıcı seçenekleri sunuluyor. Maksimumda 1.120 Wh’ye ulaşan toplam kapasite, uzun parkurlarda sürüşe ara vermeden devam edebilme özgürlüğü sağlıyor.

Karbon modellerin performans DNA’sını taşıyan alüminyum kadro, sadece dayanıklı değil, aynı zamanda sürücü dostu. Specialized, bu yeni seride S1 kadro boyutunu da tanıtarak daha kısa boylu sürücüler için daha kapsayıcı bir deneyim sunuyor. 29 inç ön ve 27,5 inç arka tekerlek kombinasyonuyla gelen "mullet" tasarım, çeviklik ve dengeyi birlikte sunuyor. Üstelik sürüş tarzına göre kadro geometrisini ayarlama imkânı, kişiselleştirilebilirlik açısından büyük artı.

Model Detayları: Comp Alloy vs. Temel Alloy

Turbo Levo 4 Comp 

Bu üst seviye model, performans odaklı bileşenlerle donatılmış:

  • Fox 36 Rhythm çatal ve Float X Performance arka amortisör
  • Sram Eagle 90 T-Type elektronik vites sistemi
  • Sram Maven Bronze 4 pistonlu hidrolik disk frenler
  • Roval Traverse DH Alloy jantlar ve Butcher Grid Gravity lastikler
  • X-Fusion Manic dropper sele borusu, büyük kadrolarda 190 mm’ye kadar hareket imkânı
  • Ayrıca sadece 25,7 kg ağırlığıyla, sınıfının en hafiflerinden biri.

Turbo Levo 4 Alloy

Temel model, stratejik bileşen değişiklikleriyle daha ekonomik:

  • Marzocchi Bomber Z1 çatal ve Bomber Inline amortisör
  • Sram Eagle 70 T-Type vites ve Sram DB8 Stealth frenler
  • Specialized 30 mm alaşım jantlar
  • TranzX damlalık sele borusu, en büyük boyutlarda 200 mm’ye kadar hareket
    Bu model 26,08 kg ile biraz daha ağır ancak yine de tüm arazilerle başa çıkabilecek donanıma sahip.

Her iki modelde de yer alan MasterMind TCU ekran, sürüş verilerinizi gerçek zamanlı izleme olanağı sağlarken, kadro içine entegre SWAT saklama bölmesi, alet ve tamir setleri gibi temel eşyalar için pratik bir çözüm sunuyor. Sınıf 3 uyumluluğu sayesinde bu e-MTB'ler saatte 28 mile (yaklaşık 45 km/s) kadar çıkabiliyor bu da performans arayan sürücüler için ciddi bir avantaj.

Specialized, Levo 4 Alloy serisi ile üst düzey e-MTB teknolojisini hem performanstan ödün vermeden hem de daha erişilebilir bir fiyat bandında sunarak dengeli bir çözüm yaratıyor. Motosiklet tutkunları için bile etkileyici olan bu makineler, motorlu ve motorsuz dünyaların sınırında eşsiz bir sürüş deneyimi sunuyor. Gürültü, egzoz ya da benzin yok sadece saf güç, sessizlik ve doğayla bütünleşen bir hız hissi var. Eğer siz de toprağın nabzını hissetmek ve bunu modern mühendisliğin desteğiyle yapmak istiyorsanız, Turbo Levo 4 serisi bu çağrıya net bir yanıt veriyor.

Önceki Haber KTM E-Duke KTM Motohall’da Sergilendi – Piyasaya Sürülecek mi?
Sonraki Haber Brembo Greentell Fren Sistemi İncelemesi
Benzer Haberler
Rasgele