Peugeot 103 Elektrikli Olarak Geri Döndü: Efsane “Pedal ve Pop” 2026’da Yeniden Doğuyor

Peugeot 103 Elektrikli Olarak Geri Döndü: Efsane “Pedal ve Pop” 2026’da Yeniden Doğuyor

Peugeot, motosiklet tarihine damga vurmuş efsanevi 103 “pedal-pop” moped modelini modern teknolojiyle harmanlayarak 2026 yılında tamamen elektrikli formda yeniden sahneye çıkarmaya hazırlanıyor. 70’ler ve 80’lerde Avrupa yollarını dolduran Peugeot 103, klasik ruhunu koruyup sıfır emisyonlu şehir ulaşımına uyarlanarak yeni bir nesle hitap edecek.

Orijinal 103, sürücünün iki zamanlı motoru çalıştırmadan önce pedallarla destek vermesini gerektirdiği için halk arasında pedal-pop” (pedalla ve pop) adıyla biliniyordu. Bu özellik, o dönem Peugeot, Puch ve Tomos gibi markaların mopedlerini Avrupa’da oldukça popüler hale getirmiş, modeller zamanla koleksiyon değeri taşıyan kült ikonlar statüsüne yükselmişti. Yeni Peugeot 103 ise bu nostaljik temayı korurken, tamamen elektrikli güç ünitesiyle modern şehir yaşamına uyarlanıyor. 2026 Peugeot 103, yakın zamanda tanıtılan SPx konseptinden türetilmiş bir platform kullanıyor. Model;

  • Batarya
  • Elektronik kontrol ünitesi
  • Şasi
  • Elektrik motoru

gibi temel bileşenlerini bu konseptten ödünç alıyor. Böylece klasik görünüm altında, çağdaş bir elektrikli moped altyapısı sunuyor.

İki Farklı Performans Seçeneği

Peugeot, yeni 103’ü iki farklı güç seviyesiyle sunmayı planlıyor:

50 cc eşdeğeri versiyon

  • Batarya: 1,6 kWh
  • Menzil: Yaklaşık 40 mil / 50 km
  • Tahmini maksimum hız: 48 km/s

125 cc eşdeğeri versiyon

  • Batarya: 2,2 kWh
  • Menzil: Yaklaşık 64 km (40 mil)
  • Tahmini maksimum hız: 72 – 80 km/s

Bu değerler ışığında her iki versiyonun da özellikle büyük şehir içi kullanım için ideal olduğu; yoğun trafikte, kısa mesafeli ulaşımda ve günlük işe gidiş gelişlerde rahatlık sunacağı öngörülüyor. Yeni Peugeot 103, nostaljik çizgilerinin arkasında oldukça güncel bir teknik altyapıya sahip:

  • Alüminyum monokok kadro
  • Önde Kayaba (KYB) teleskopik çatallar
  • Arkada bağlantılı monoshock amortisör

Bu donanımlar sayesinde sürüş konforu, denge ve yol tutuşun şehir koşullarında tatmin edici düzeyde olması amaçlanıyor. Her iki versiyonda da bataryalar çıkarılabilir tasarıma sahip. Bu sayede sürücüler, motosikleti doğrudan bir şarj noktasına götürmek zorunda kalmadan bataryayı:

  • Eve,
  • Ofise,
  • Kapalı otoparka

taşıyarak diledikleri yerde şarj edebilecekler. Bu özellik, apartman yaşayan kullanıcılar için büyük kolaylık sunuyor.

Peugeot, maliyetleri kontrol altında tutmak adına yeni elektrikli 103’ün Fransa’da üretileceğini doğruluyor. Orijinal modelin, döneminde “ulaşımın ucuz ve neşeli yolu” olarak anıldığı düşünüldüğünde; markanın yeni elektrikli 103’te de erişilebilir fiyat politikasını sürdürmeye çalışacağı tahmin ediliyor. Ancak resmi satış fiyatları henüz açıklanmış değil. Şu an için performans verilerinin tamamı paylaşılmış değil. Ancak açıklanması beklenen nihai:

  • Güç değerleri
  • Net hız sınırları
  • Şarj süreleri
  • Satış paketleri

gibi detayların 2026’ya yaklaşıldıkça duyurulması planlanıyor.

2026 Peugeot 103, retro tasarım ile çağdaş elektrikli mobiliteyi buluşturarak moped dünyasına nostaljik ama ileri teknoloji odaklı bir alternatif sunuyor. Hafif yapı, çıkarılabilir batarya, iki farklı güç seçeneği ve şehir dostu menzil değerleri ile yeni 103, çevreci ulaşımı tarzla birleştirmek isteyenler için dikkat çekici bir model olmaya hazırlanıyor.

Önceki Haber Kove Enduro Modelleri 2026 İlk İnceleme: MX250 Enduro ve MX450 Enduro Geliyor
Sonraki Haber Aprilia RS 457 GP Replica İncelemesi
Benzer Haberler
Rastgele Oku