Kawasaki, 2026 model yılı için yarış ruhunu doğrudan araziye taşıyan iki yeni motokros modeliyle sahneye çıktı: KX250 ve KX450. Her ikisi de MXGP yarış programı temel alınarak geliştirilen bu makineler, sadece pistte değil, enduro parkurlarında da güçlü performans vaat ediyor. Gerek teknik yenilikler, gerekse sürüşe entegre edilen akıllı teknolojiler sayesinde KX serisi, Kawasaki’nin off-road mirasını bir adım daha ileri taşıyor.
Yeni KX250 ve KX450, Kawasaki'nin MXGP yarış takımlarından doğrudan ilham alıyor. 2025 sezonunda Romain Febvre’nin kullandığı KX450SR’nin araziye uygun versiyonu olan KX450, fabrika destekli bir yarış makinesinin gücünü daha geniş kitlelere sunarken, Mathis Valin tarafından kullanılan KRT KX250-SR’nin temel alındığı KX250 de benzer şekilde yarış DNA'sı taşıyor. Hem KX250 hem de KX450’de Brembo imzası taşıyan fren sistemi dikkat çekiyor. Önde çift pistonlu kaliperle donatılmış 270 mm’lik yarı yüzer disk, arkada ise tek pistonlu 240 mm disk bulunuyor. Bu kombinasyon, yüksek hızlarda bile etkili ve kontrollü bir frenleme sağlıyor.
Süspansiyon tarafında ise Showa ile yapılan iş birliği ön plana çıkıyor. Ön tarafta 49 mm ters teleskopik çatal, ayarlanabilir sıkıştırma ve geri tepme sönümlemesiyle gelirken, arka kısımda Uni-Trak sistemi bulunuyor. Bu sistem, hem düşük hem de yüksek hızda sıkıştırma sönümlemesi, ayarlanabilir geri tepme ve ön yük ayarı ile son derece hassas bir sürüş dengesi sunuyor. Her iki motokros makinesi de 6,2 litrelik yakıt kapasitesi sunuyor. Ön/arka tekerlek hareketi ise sırasıyla 305 mm ve 307 mm ile oldukça etkileyici. Ergonomik yapı sayesinde sürücüye maksimum kontrol sunulurken, KX450’nin sele yüksekliği 960 mm olarak belirlenmiş. Bu da onu KX250’den 5 mm daha yüksek kılıyor ve agresif sürüş pozisyonlarına olanak tanıyor.
Yeni modellerde ODI kilitleme tipi elcikler kullanılırken, teknolojik donanımlar da dikkat çekiyor. Akıllı telefon bağlantısı, sürücülerin motor haritalamasını doğrudan mobil cihazlarından ayarlamasına olanak tanıyor. Bu sayede farklı zemin koşullarına hızlıca adapte olabilmek mümkün hale geliyor. 2026’da yalnızca KX250 ve KX450 değil, aynı zamanda KX250X ve KX450X olarak adlandırılan KX-X modelleri de motosiklet severlerle buluşuyor. Kawasaki’nin “tavşan ve tazı” kullanım senaryoları için geliştirdiği bu versiyonlar, yarış donanımına sahipken aynı zamanda enduro sürüşlerine de uyarlanmış durumda.
- KX250X, 21 inç ön / 18 inç arka jant kombinasyonu ile gelirken, enduro lastikleri ve yan sehpa gibi pratik detaylarla donatılmış.
- KX450X ise hızlı açılan hava filtreli yan kapak ve standart yan sehpa gibi yarışçılar kadar enduro tutkunlarına da hitap eden özelliklere sahip.
Kawasaki, 2026 için KX250 ve KX450 ile sadece güncellenmiş motokros makineleri sunmakla kalmıyor, aynı zamanda profesyonel yarış deneyimini hobi kullanıcılarına da açıyor. Brembo frenler, Showa süspansiyon sistemi, akıllı bağlantı özellikleri ve MXGP temelli mühendislik detayları sayesinde bu iki model, motokros sahnesinin en iddialı oyuncularından olmaya aday.