Motosiklet dünyasında Çinli üreticiler son yıllarda dikkat çekici atılımlar yapıyor. Bunlardan en çarpıcı olanlardan biri de BENDA LFC 700 Pro. “Dünyanın en geniş arka lastiğine sahip seri üretim motosikleti” olarak anılan LFC serisi, sıradan cruiser anlayışını tamamen yıkan bir tasarım felsefesiyle yola çıkıyor. LFC 700 Pro (BD700-2A), hem teknik altyapısıyla hem de estetik çizgileriyle klasik ve moderni bir araya getiriyor. BENDA LFC 700 Pro’nun kalbinde L4 silindirli, 16 valfli, sıvı soğutmalı BD467MU motor yer alıyor. Bu motor, 676 cc hacim, 58 kW maksimum güç (10050 rpm) ve 60 Nm tork (8000 rpm) değerleriyle cruiser segmentinde alışılmışın ötesine geçiyor.
- Maksimum hız: 160 km/saat
- Sıkıştırma oranı: 11.6:1
- Bore x Stroke: 67 × 48 mm
- İletim: Zincir sürücü
Genellikle cruiser motosikletler düşük devirli ve tork odaklı motorlarla bilinirken, LFC 700 Pro yüksek devir çevirebilen yapısıyla daha dinamik bir sürüş sağlıyor. Bu özellik onu hem uzun yol için konforlu hem de şehir içinde çevik hale getiriyor. BENDA LFC 700 Pro, entegre alüminyum alaşımlı çerçeve ve alüminyum alaşımlı arka çatal ile güçlendirilmiş. Bu yapı, hem dayanıklılık hem de hafiflik sağlıyor.
- Ön süspansiyon: KYB ayarlanabilir amortisman
- Arka süspansiyon: Çift odacıklı hava süspansiyon amortismanı
- Dingil mesafesi: 1720 mm
- Koltuk yüksekliği: 650-730 mm
- Zemin açıklığı: 140-160 mm
Bu değerler, motosikletin dengeli bir sürüşe sahip olmasını ve uzun yolculuklarda maksimum konfor sağlamasını mümkün kılıyor. Güçlü motoru kontrol altında tutabilmek için LFC 700 Pro’da ön ve arka ABS destekli disk fren sistemi bulunuyor. ABS teknolojisi, ani frenlemelerde güvenliği artırırken, özellikle ağır cruiser sınıfında büyük bir avantaj sağlıyor. BENDA LFC 700 Pro’nun tasarımına bakıldığında ilk göze çarpan şey 300/35-18 boyutundaki devasa arka lastik oluyor. Bu lastik, motosiklete yalnızca estetik bir güç değil, aynı zamanda yola tutunma avantajı da kazandırıyor.
- Boyutlar (LxWxH): 2430 × 880 × 1100 mm
- Boş ağırlık: 287 kg
- Ön lastik: 130/70-19
- Yakıt deposu kapasitesi: 17 L
Uzun gövdesi ve geniş yapısı ile LFC 700 Pro, sokakta adeta küçük bir süper otomobil kadar dikkat çekiyor. Geleneksel cruiser modellerinden farklı olarak LFC 700 Pro, modern teknolojilerle donatılmış:
- TFT enstrüman paneli sayesinde tüm veriler dijital olarak sürücüye sunuluyor.
- Terlik debriyajı (slipper clutch), özellikle yüksek devirden vites küçültürken arka tekerde kilitlenmeyi engelleyerek sürüş güvenliğini artırıyor.
Bu özellikler, motosikleti yalnızca güçlü değil aynı zamanda kullanıcı dostu da yapıyor.
Kimlere Hitap Ediyor?
BENDA LFC 700 Pro, klasik cruiser konforunu modern teknolojiyle birleştirmek isteyen sürücüler için biçilmiş kaftan. Özellikle:
- Dikkat çekici bir tasarıma sahip motosiklet arayanlar,
- Uzun yolda rahatlıkla yol almayı sevenler,
- Farklı ve güçlü bir cruiser deneyimi yaşamak isteyenler için ideal bir tercih olabilir.
BENDA LFC 700 Pro, “alışılmış cruiser” algısını tamamen değiştiriyor. Geniş arka lastiği, güçlü motoru, modern teknolojileri ve agresif tasarımıyla yalnızca bir motosiklet değil, aynı zamanda bir karakter ortaya koyuyor. Hem performans hem de görsellik isteyen sürücüler için Benda’nın en iddialı modellerinden biri olma özelliğini taşıyor.