Çinli motosiklet markaları son yıllarda dikkat çekici bir yükseliş yaşıyor. Bu yükselişin en yeni temsilcilerinden biri olan Zhang Xue Motorcycles (ZXMoto), iddialı modelleriyle sahneye çıkıyor. Markanın kurucusu Zhang Xue, aynı zamanda Kove markasının da arkasındaki isimdi. 2024’ün başlarında Kove’den ayrıldıktan sonra hızla yeni şirketini kurdu ve önce ZX 500RR ile adından söz ettirdi. Ardından 150 hp güce, 15.000 rpm’e ve yalnızca 331 libre ağırlığa sahip 820RR üç silindirli prototip ile büyük beklentiler yarattı.
Fakat tüm bu yüksek performanslı projeler hayata geçmeden önce, ZXMoto daha ulaşılabilir bir model olan Zhang Xue 500F (ZX 500F) ile yola çıkmaya karar verdi. Motosiklet, Eylül ayında CIMAMotor fuarında tanıtılacak. ZX 500F, görünümüyle birçok motosiklet severin aklına Honda CB400 Super Four’u getirebilir. Ancak bu bir kopya değil; yalnızca “Evrensel Japon Motosikleti (UJM)” döneminden esinlenmiş retro-modern bir tasarım.
- Ön kısımdaki yuvarlak farın altındaki ikiz kornalar Honda’yı anımsatırken, üst tarafta yer alan çift dairesel gösterge klasik bir his veriyor.
- Şasi tarafında ise CB400SF’nin kullandığı çelik çift kızaklı yapı yerine alüminyum görünümlü ikiz direkli çerçeve tercih edilmiş.
- Süspansiyon sistemi oldukça modern: önde ters çatal (USD), arkada ise mono amortisör kullanılmış. Eski Honda’da olduğu gibi geleneksel teleskopik çatallar ve çift amortisör yerine daha güncel bir kurulum tercih edilmiş.
Motor ve Teknik Özellikler
ZXMoto, ZX 500F için resmi teknik verileri henüz paylaşmadı. Ancak tip onayı belgeleri sayesinde bazı bilgiler ortaya çıktı:
- Motor: Dört silindirli, 500 cc sınıfında
- Maksimum güç: 74 hp (ZX 500RR’den 10 hp daha düşük)
- Boş ağırlık: 175 kg
- Dingil mesafesi: 1395 mm
- Lastik ölçüleri: Ön 120/70-17, Arka 180/55-17
ZX 500F, daha sportif olan ZX 500RR’den daha ağır ve daha az güçlü olsa da, fiyat/performans açısından öne çıkması bekleniyor. Çünkü bu modelin pazarda daha uygun fiyatlı bir seçenek olması planlanıyor. Şu an için ZXMoto’nun Çin dışındaki satış planları net değil. Ancak markanın yalnızca yerel pazara sıkışıp kalması beklenmiyor. Zhang Xue’nin daha önce Kove markasını uluslararası bir seviyeye taşıması, ZXMoto için de aynı vizyonun geçerli olabileceğini gösteriyor.
Zhang Xue 500F, retro-modern tasarımı, dört silindirli motoru ve rekabetçi fiyatıyla özellikle Honda CB500 Super Four hayranlarını hedef alıyor. Klasik UJM ruhunu modern süspansiyon ve şasi teknolojisiyle birleştiren bu motosiklet, Çinli üreticilerin artık yalnızca kopya değil, özgün ve iddialı alternatifler sunduğunu kanıtlıyor. Yakında resmi lansmanı yapılacak olan ZX 500F, hem Asya’da hem de potansiyel olarak Avrupa pazarında büyük ilgi çekmeye aday.