Moto Morini, son yıllarda ürün gamını genişletmeye hız kesmeden devam ediyor. 2026 yılı için Avrupa tasarım tescillerinde ortaya çıkan yeni modeller, markanın tek silindirli motosiklet pazarına güçlü bir giriş yapmaya hazırlandığını gösteriyor. İki farklı versiyon olarak sunulacak bu motosikletler, hem enduro hem de adventure segmentinde iddialı olacak gibi görünüyor. Moto Morini’nin açıkladığı iki yeni 300cc single, aynı şasi, motor ve gövde panellerini paylaşıyor. Ancak tasarım tarafında birbirinden ayrışıyorlar:
- Enduro versiyonu: Yükseğe monte edilmiş ön çamurluk, küçük döner far ve burun kaportası ile daha agresif, motokros ruhunu yansıtan bir çizgiye sahip. Ön numara panosu görünümüyle saf off-road karakterini öne çıkarıyor.
- Adventure versiyonu: Daha uzun ön cam, alçak monte edilmiş çamurluk ve sabit ön kaportaya uzanan yan paneller ile uzun yol ve keşif odaklı bir tarz sunuyor. Her iki modelde de Moto Morini’nin yeni tasarım kimliğini yansıtan W şeklinde far ünitesi bulunuyor.
İtalya kökenli olmasına rağmen, Moto Morini 2018’den bu yana Çinli Zhejiang Morini Vehicle Co. Ltd. çatısı altında faaliyet gösteriyor. Ancak tasarımların Avrupa’da tescil edilmesi, geliştirme sürecinin hâlâ İtalya merkezli yürütüldüğünü gösteriyor. Yeni modellerde çelik boru şasi, alüminyum salınım kolu, ters çatal süspansiyon, monoshock ve artan oranlı bağlantı sistemi öne çıkıyor. Frenleme tarafında ise ön ve arka disklerde ABS sensör halkaları, önde iki pistonlu kayar kaliper, arkada tek pistonlu sistem ve taç yaprağı tasarım diskler dikkat çekiyor.
Motor, sıvı soğutmalı yapısıyla güven veriyor. Çift taraflı yüksek monte edilmiş radyatörler, enduro ve adventure kullanımında olası darbelere karşı koruma sağlıyor. Yakıt deposunun ince yapısı ve öne doğru uzanan motokros tarzı sele, ayakta sürüşü kolaylaştırırken ağırlık merkezini öne taşıyarak daha kontrollü bir sürüş sunuyor. Moto Morini’nin yeni tek silindirli motoru, Kawasaki KLX300’deki 292cc single ile büyük benzerlik taşıyor. Ayrıca Loncin üretimi Voge 300GY Rally modellerinde kullanılan motor ile de yakın teknik değerlere sahip. Her iki motor da 78 mm çap ve 61,2 mm strok ölçülerini paylaşıyor. Bu nedenle Moto Morini’nin 300cc single’larından da benzer performans rakamları bekleniyor:
- Maksimum güç: 28 hp @ 8500 rpm
- Maksimum tork: 18 lb.-ft @ 7000 rpm
Bu değerler, hem enduro hem de adventure versiyonların orta sınıfta rekabetçi bir performans sunacağını gösteriyor. Yeni Moto Morini modellerinin resmi tanıtımı, Kasım ayında Milano’da düzenlenecek EICMA fuarında yapılacak. Avrupa pazarı için güçlü adaylar olan bu motosikletler, ABD’de ise gümrük tarifelerine bağlı olarak fiyatlandırma ve rekabet açısından değerlendirilecek.
Moto Morini, 2026 için hazırladığı 300cc tek silindirli enduro ve adventure modelleriyle orta segment motosiklet kullanıcılarına yeni bir alternatif sunmaya hazırlanıyor. İtalyan tasarım kimliği ile Çin üretim gücünü birleştiren marka, bu iki yeni modelle hem şehir içi hem de macera tutkunlarına hitap edecek. Özellikle KLX300 ve Voge 300GY gibi rakiplerle rekabet edecek seviyede olması, markanın iddiasını ortaya koyuyor.