Ducati, MotoGP yıldızı Marc Marquez’in 2025 şampiyonluğunu kutlamak adına bir kez daha sınırları zorlayan özel bir modelle karşımızda: Ducati Panigale V4 Marquez. Sadece 293 adet üretilecek bu sınırlı seri hem teknik donanımı hem de yarış genlerinden gelen detaylarıyla koleksiyonluk bir superbike olarak konumlanıyor.
Déjà vu hissi yaşamanız normal; çünkü Ducati, yalnızca iki ay içinde ikinci kez Marc Marquez imzalı bir model tanıttı. EICMA’da görücüye çıkan Panigale V2 Marquez ve Bagnaia versiyonlarının ardından gelen bu yeni model, doğrudan 2025 Panigale V4 S temel alınarak geliştirildi. Ancak V4 Marquez, standart V4 S’ten çok daha agresif ve net biçimde MotoGP esintileri taşıyor.

Motosikletin ilk bakışta fark edilen yönü, Desmosedici GP25’e son derece benzeyen boya şeması. Bu görsel bağ, yalnızca estetikle sınırlı değil. Ducati’nin MotoGP projesinden aktardığı teknik çözümler, V4 Marquez’i pist kökenli bir yol motosikletine dönüştürüyor. Bunların başında, Ducati’nin 2021’de MotoGP’de tanıttığı Corner Sidepods aerodinamik çözümü geliyor. Bu sistem, yüksek yatış açılarında daha güçlü bir yer etkisi yaratarak:
- Lastik tutuşunu artırıyor
- Daha yüksek viraj hızlarına izin veriyor
- Tur sürelerinin düşürülmesine katkı sağlıyor
Ducati’ye göre bu aerodinamik yapı, pist performansında doğrudan ölçülebilir avantajlar sunuyor. Panigale V4 Marquez’in bir diğer ön plana çıkan özelliği ise Front Brake Pro+ fren sistemi. Yol kullanımına homologe edilen bu üst seviye donanım:
- 6,2 mm kalınlığında,
- 338,5 mm çapında iki adet Brembo T-Drive kanatlı disk,
- Brembo GP4 Sport Production kaliperler
ile destekleniyor.

Bu sistem, 2024 Şampiyonlar Yarışı’nda Ducati fabrika sürücülerinin kullandığı frenlerden türetilmiş durumda. Ayrıca ön fren ana silindiri, MotoGP ve Superbike’larda olduğu gibi uzaktan ayarlanabilir MCS 19.21 sistemiyle geliyor. Kalbinde Ducati’nin efsanevi 1.103 cc Desmosedici Stradale V4 motoru yer alıyor. Standart Panigale V4 S, 13.500 devirde 216 beygir güç üretirken, Marquez versiyonu:
- Özel motor kalibrasyonu
- Akrapovič susturucu sayesinde aynı devirde 218,5 beygir güce ulaşıyor.
Akrapovič egzoz yalnızca güç artışı sağlamıyor; aynı zamanda motosikleti 2,5 kg daha hafif hale getiriyor. Buna ek olarak:
- Beş kollu karbon fiber jantlar,
- Dövme jantlara kıyasla 0,95 kg ağırlık tasarrufu sunarak çevikliği daha da artırıyor.
Sınırlı sayıda üretilen bu özel modelin sahipleri, oldukça zengin bir donanım listesine kavuşuyor:
- Kuru debriyaj kiti
- Ayarlanabilir alüminyum ayak dayanakları
- GPS modülü
Pist kullanımı için ise şu parçalar standart olarak sunuluyor:
- Alüminyum yarış yakıt deposu kapağı
- Fren kaliper kapakları
- Açık karbon fiber debriyaj kapağı
- Plaka tutucu sökme kiti

Süspansiyon tarafında Ducati, zaten zirvede olan donanımı değiştirmemiş. Hem Panigale V4 S hem de V4 Marquez modellerinde:
- Önde Öhlins NPX-30, 43 mm basınçlı çatallar
- Arkada Öhlins TTX 36 amortisör
yer alıyor. Her iki uçta da süspansiyon tamamen ayarlanabilir yapı sunuyor. Bu motosikleti koleksiyonluk kılan detaylardan biri de yakıt deposu. Depo üzerinde, 2025’te Ducati ile ilk MotoGP şampiyonluğunu kazanan Marc Marquez’in bizzat imzası bulunuyor. Bu şampiyonluk:
- Honda ile kazanılan 6 MotoGP şampiyonluğunun ardından
- Marquez’in 7. premier class ve
- 9. dünya şampiyonluğu olarak tarihe geçti.
Ducati Panigale V4 Marquez, fiyatıyla ulaşılması zor, ancak sunduğu teknoloji, güç ve MotoGP bağlantılarıyla benzersiz bir motosiklet. 218,5 beygir gücü, ileri seviye aerodinamiği, yarıştan türetilmiş frenleri ve Marc Marquez imzasıyla bu model, yalnızca bir ulaşım aracı değil; Ducati tarihinin özel bir parçası. Ancak unutmayın: Sadece 293 adet üretilecek. Bu nedenle, bu motosiklete sahip olmak istiyorsanız hızlı davranmanız şart.






