Cyclone RA1000 İlk Kez Ortaya Çıktı: Çin’den Gelen 1000 cc’lik Güç Gösterisi

Cyclone RA1000 İlk Kez Ortaya Çıktı: Çin’den Gelen 1000 cc’lik Güç Gösterisi

Çin yapımı Cyclone RA1000, uzun bir bekleyişin ardından nihayet resmi olarak görücüye çıktı. İlk kez Eylül 2021’de RA9 konsepti adıyla tanıtılan bu iddialı model, aradan geçen dört yılın ardından seri üretime hazır haliyle motosiklet dünyasının karşısına çıktı. 2025 EICMA fuarı, Çinli üreticilerin yükselişini gözler önüne seren birçok yeniliğe ev sahipliği yaparken, 2026’ya yaklaşırken dikkat çeken modellerden biri de Cyclone RA1000 oldu.

Ducati Diavel mi, Aprilia Shiver mı?

Cyclone RA1000’i ilk gördüğünüzde aklınıza gelen ilk modelin Ducati Diavel 1260 olması şaşırtıcı değil. Kaslı tasarımı, iri gövdesi ve güçlü duruşu bu benzerliği açıkça ortaya koyuyor. Ancak detaylara inildiğinde, RA1000’in karakterinin Aprilia Shiver çizgilerine çok daha yakın olduğu görülüyor.

Bu durumun temel nedeni, Cyclone’un ana şirketi Zongshen ile Piaggio Grubu arasındaki stratejik ittifak. Motosikletin kabuğunun altında, artık Çin dışı pazarlarda satılmayan Aprilia Shiver 900’den esinlenilmiş bir şasi ve motor mimarisi yer alıyor. Bu da RA1000’i sadece görsel olarak değil, teknik altyapı açısından da Avrupalı rakiplerine yaklaştırıyor.

Dört Yıllık Gecikme Avantaj mı, Dezavantaj mı?

RA9 konsepti piyasaya daha erken sürülmüş olsaydı, Çin’den çıkan neredeyse 1000 cc’lik nadir motosikletlerden biri olarak çığır açıcı bir model olabilirdi. Ancak son yıllarda Çinli üreticilerin büyük hacimli motorlara yönelmesiyle rekabet arttı. Bu nedenle Cyclone RA1000’in bugün geldiği noktada, olması gerektiği kadar öne çıkamadığını düşünenler de var. Cyclone RA1000’in kalbinde yer alan 996 cc’lik V-Twin motor, segmenti için oldukça iddialı değerler sunuyor. Motor;

  • 9.000 devirde 103,6 beygir (yaklaşık 105 hp)
  • 6.500 devirde 66 lb-ft tork

üreterek performans beklentilerini fazlasıyla karşılıyor.

Şasi tarafında da Aprilia Shiver temelli bir yapı kullanılırken, motosiklet tamamen kopya değil. Arka salıncak kolu, Cyclone’a özgü bir tasarım olarak öne çıkıyor ve Çinli markanın kendi mühendislik dokunuşunu yansıtıyor.

RA1000’in süspansiyon ayarları, fren sistemleriyle tanınan J.Juan tarafından yönetiliyor. Bu da sürüş dengesi ve yol tutuş konusunda belirli bir kalite standardı sunulduğunu gösteriyor. Ayrıca motosiklette yer alan viraj ABS sistemi, güvenliği bir üst seviyeye taşıyarak modern büyük hacimli naked/cruiser sınıfı beklentilerini karşılıyor.

Şu an için Cyclone RA1000’in İngiltere’ye ne zaman geleceği, hatta gelip gelmeyeceği bile net değil. Ancak Cyclone’un halihazırda bazı modellerini Çin dışındaki pazarlarda satışa sunuyor olması, RA1000’in de ilerleyen dönemde Avrupa yollarına çıkabileceği ihtimalini güçlendiriyor.

Cyclone RA1000; güçlü V-Twin motoru, Aprilia kökenli altyapısı ve modern elektronik donanımlarıyla Çinli üreticilerin artık 1000 cc segmentinde de iddialı olduğunu gösteren önemli bir model. Tasarım anlamında tanıdık çizgiler taşısa da sunduğu teknik kombinasyonla kendi kimliğini oluşturmaya çalışıyor. Avrupa pazarına açılması halinde, fiyat-performans dengesiyle ciddi bir alternatif olma potansiyeline sahip.

Önceki Haber Carolina Reaper Guerrilla 450 İncelemesi
Benzer Haberler
Rastgele Oku