Brembo RCS 19x18/20 Ana Silindir İncelemesi: Vintage Spor Motosikletlere Modern Fren Gücü

Brembo RCS 19x18/20 Ana Silindir İncelemesi: Vintage Spor Motosikletlere Modern Fren Gücü

Klasik bir spor motosiklet kullanıyorsanız, performansı artırmanın en etkili yolu fren sistemini modern standartlara yaklaştırmak. Özellikle 2000’lerin başı supersport modellerinde, güç artışı fren kapasitesinin önüne geçmiş olabiliyor.

Neden Ana Silindir Yükseltmesi?

Frenlemenin motosiklet performansındaki önemi tartışmaya açık değil; özellikle güçlü spor motosikletlerde güvenli hızlanmanın anahtarı, güçlü durdurma kabiliyeti. Test aracımız olan 2005 GSX-R1000, ikinci elde satın alındığında üzerinde Galfer dalgalı rotorlar, satış sonrası balatalar ve paslanmaz çelik fren hortumları bulunuyordu. Ancak kağıt üzerinde bu yükseltmelere rağmen fren hissi:

  • 3–4 parmak gerektirecek kadar güçsüz,
  • Dağ yollarında yetersiz,
  • Pist günü gibi yüksek talepli kullanımlar için tamamen güven vermeyen

bir seviyedeydi.

Brembo RCS 19x18/20 Neden Mantıklı Bir Seçim?

Brembo, dünyadaki pek çok premium motosiklet markasının fabrika çıkışlı fren sistemlerinde yer aldığı için güvenimizin tam olduğu bir marka.

Teknik Özellikler

  • 19 mm piston
  • Ayarlanabilir kol oranı: 18 veya 20
  • 18 oranı: daha ilerici, daha lineer fren hissi
  • 20 oranı: daha güçlü ilk tutuş, daha agresif frenleme
  • Hızlı ayar mekanizması: kol açıklığı kişisel tercihe göre ayarlanabiliyor
  • Paket içeriği: Ana silindir, kol, fren lambası kabloları (bağlantı adaptasyon gerektiriyor)

Eğer fren sistemi üzerinde çalışmak konusunda deneyiminiz yoksa bir ustaya yaptırmanız önerilir. Bizim kurulum sürecimizde:

  1. Orijinal ana silindir ve hazne söküldü.
  2. Yeni Brembo RCS ve hazne talimatlara uygun şekilde takıldı.
  3. Fren lambası kablosu uyumsuz olduğundan,
    • OEM konnektörler kesildi,
    • Brembo konnektörlerine uyumlu dişi uçlar lehimlendi.
  4. Sistem ters hava alma yöntemiyle (kaliperden ana silindire doğru sıvı pompalama) havasız hale getirildi.

Bu yöntem, baloncukların hazneye doğru hızlıca hareket etmesini sağladığı için daha temiz ve hızlı bir kurulum sundu. Sadece bir blok ilerledikten sonra bile büyük fark hissedildi:

  • Kol hareketi ciddi anlamda kısaldı.
  • Modülasyon belirgin şekilde iyileşti.
  • Fren gücü artmasa da mevcut kaliperlerle maksimum performans elde edildi.

Oran seçimi:

  • Hem dağ yollarında hem sportif kullanımda 20 ayarı, yani daha agresif kol oranı daha iyi sonuç verdi.
  • Bu ayarla iki parmakla güçlü frenleme artık mümkün hale geldi.

Modern Spor Motosiklet Seviyesine Ulaştı mı?

Gerçekçi olmak gerekirse, 2005 model bir motosikletin frenlerini 2025 model supersport seviyesine çıkarmak kolay değil. Kaliper teknolojisi, piston tasarımları, pad kompozisyonları ve ABS modülleri son 25 yılda devrim geçirdi.

Ancak:

  • Brembo RCS 19x18/20, modern fren hissine doğru en büyük adımı atmanızı sağlıyor.
  • Standart sistemle kıyaslandığında fren hissi ve modülasyonu dramatik şekilde daha iyi.
  • Ek birkaç yükseltmeyle (örneğin daha modern kaliperler veya farklı pad bileşenleri), sistem geleceğe oldukça yakın bir performansa sahip olabilir.

Bu yükseltme sonrası, motosikleti pist gününe çıkarmak artık çok daha gerçekçi ve güven verici. Brembo RCS 19x18/20, fren sisteminin karakterini kökten değiştiriyor. Modülasyon, hissiyat ve kontrol belirgin şekilde artarken, frenleme artık daha öngörülebilir ve güven verici hale geliyor. Eğer klasik bir spor motosikletiniz varsa ve fren performansını modern seviyelere yaklaştırmak istiyorsanız, bütçe/performans açısından yapabileceğiniz en etkili yükseltmelerden biri kesinlikle bu ana silindir.

Önceki Haber 2026 Honda SH125i İncelemesi
Benzer Haberler
Rastgele Oku