BMW’nin yeni orta sınıf macera motosikleti F 450 GS, resmi tanıtımdan önce tasarım tescil görüntüleriyle ortaya çıktı. Geçen yıl konsept olarak tanıtılan modelin üretim versiyonu, İngiltere’de yapılan tasarım kayıtları sayesinde gün yüzüne çıktı. Bu sızıntılar, BMW’nin küçük ve orta sınıf macera motosikleti segmentindeki boşluğu doldurmaya hazırlandığını gösteriyor.
BMW, tek silindirli G 310 GS ile orta boy F 800 GS arasındaki pazarda önemli bir boşluk olduğunu fark etti. Bu açığı kapatacak olan F 450 GS, markanın GS serisi içindeki yelpazeyi tamamlayacak. Yaklaşık 400 cc macera motosikleti pazarı son yıllarda ciddi bir büyüme gösterdi. Triumph’un Speed 400 ve Scrambler 400 X modelleri, CFMoto’nun Ibex 450’si, Moto Morini’nin Allthrike (ABD’de Vettore) modeli, Honda NX500 ve Kawasaki’nin yeni KLE500’ü bu segmentin önemli oyuncuları arasında yer alıyor. BMW’nin F 450 GS ile bu segmentte yer alması, rakiplerinden pazar payı çalmasını sağlayabilir. Geçen yılki Concept F 450 GS tanıtımında proje yöneticisi Johann Simo, üretim modelinin konseptten taviz vermeden geliştirileceğini belirtmişti. Sadece koltuk yüksekliği gibi erişilebilirlik unsurlarında değişiklik yapılacağı ve tel jantlara alternatif dökme alüminyum jantlar sunulabileceği açıklanmıştı. Sızdırılan tasarım görüntüleri, konseptten bazı görsel farklılıklar olduğunu doğruluyor:
- Tel jantlar yerini aynı ölçülerde (ön 19 inç, arka 17 inç) döküm alaşımlara bırakmış.
- Motor altı koruma daha sade bir tasarıma sahip.
- Egzoz çıkışı, konseptteki yüksek konumdan daha alçak bir noktaya alınmış.
- Koltuk artık iki parçalı ve kademeli bir yapıya sahip; yolcu taşımaya uygun.
- Arka bölümde konseptte bulunan boru tipi taşıma rayları kaldırılmış.
- Ön tarafta burun gaga biraz daha kısa, ön cam daha dik konumda ve el korumaları çıkarılmış.
BMW’nin bu sadeleştirilmiş tasarımın yanında, daha sert görünümlü ve off-road odaklı bir “Adventure” versiyonu piyasaya sürmesi bekleniyor. Böyle bir model, konseptin arazi odaklı tarzına daha yakın olacaktır. Ayrıca BMW, isteğe bağlı aksesuarlarla sürücülerin motosikleti kişiselleştirmesine olanak tanıyacak. Mekanik açıdan konsept ve üretim versiyonu arasında büyük farklar yok.
- Motor: Tamamen yeni DOHC paralel ikiz
- Güç: 48 hp (A2 ehliyet sınırlamalarına uyumlu)
- Teknoloji: Viraj alma ABS’si dahil gelişmiş elektronik sistemler
- Süspansiyon & Frenler: Konseptteki donanım ile büyük ölçüde aynı
- Jant Ölçüleri: Ön 19 inç, arka 17 inç
Bu motorun gelecekte başka BMW modellerinde de kullanılması planlanıyor. BMW F 450 GS’in resmi tanıtımının önümüzdeki haftalarda yapılması bekleniyor. Bu model, hem şehir içi hem de uzun yol ve hafif arazi kullanımı için ideal bir denge sunacak gibi görünüyor. Sızan tasarım detayları, BMW’nin segmentte ciddi bir rekabet yaratmaya hazırlandığını kanıtlıyor.