Arch 2S-R Super Hooligan Racer İncelemesi
Arch Motorcycles, yüksek performanslı, el yapımı ve sınırlı üretim motosikletleriyle tanınan butik bir Amerikan üretici. Ancak bu kez, markanın imzası hâline gelen ısmarlama V-Twin makineleri yarış pistlerine taşıyarak, 2025 Arch 2S-R Super Hooligan Racer ile büyük bir dönüşüme imza atıyor. Daytona 200’de sessiz sedasız tanıtılan bu yeni model, Arch’ın tarihinde bir ilk olacak şekilde ölçekli üretime girecek. Yeni Arch 2S-R sadece pistte denemelik bir proje değil; üretim öncesi bir model olarak geliştiriliyor. Bu da demek oluyor ki, Arch 2S-R şirket tarihindeki ilk seri üretim motosiklet olma unvanını taşıyacak. Arch, genellikle altı haneli fiyat etiketine sahip özel yapım motosikletleriyle bilinse de bu modelle daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı amaçlıyor.
Arch, bu yeni modelde yıllardır kullandığı S&S V-Twin motorlar yerine İsviçreli motor üreticisi Suter Racing ile iş birliği yaptı. Sonuç mu? Suter 120 LS adı verilen, 120 kübik inçlik, tamamen hava soğutmalı, CNC işlenmiş alüminyum gövdeye ve derin soğutma kanatçıklarına sahip devasa bir motor. Bu motor, geleneksel itme çubuklarına gerek duymayan modern bir supap sistemiyle donatılmış. Arch mühendislerinden Michael Bassani, bu yeni supap sisteminin KTM 1290 Superduke tasarımından esinlenerek geliştirildiğini ve motora beklenmedik devir potansiyeli sağladığını belirtiyor. Henüz erken aşamalarda olsa da bu motorun potansiyeli şimdiden heyecan yaratıyor.
Elektronik destek sistemlerinden yoksun olmasına rağmen, Arch 2S-R, test sürücüsü Corey Alexander’ın Daytona pistinde 2.9 saniyenin altında 0-100 km/s hızlanma değerine ulaştığı söyleniyor. Bu, bazı tam gelişmiş superbike'larla eşdeğer bir değer ve motorun ham gücünü gözler önüne seriyor. 2S-R’de yer alan parçaların büyük bir kısmı Arch’ın kendi tesislerinde CNC işleme yöntemiyle üretilmiş. Motor kapakları, ayaklıklar, braketler gibi detaylar, ham alüminyumdan işlenerek benzersiz bir görünüm ve hissiyat kazandırıyor. Egzoz sistemi ise Akrapovič tarafından tamamen titanyumdan üretilmiş ve yalnızca üç hafta içinde konseptten üretime geçirilmiş özel bir sistem.
Elektronik kontrol ünitesi olarak Mectronik MKE7 ECU kullanılıyor. Bu ECU, tam anlamıyla açık kaynaklı olup, Suter motorun en ince ayarlarının bile manuel olarak yapılmasına olanak tanıyor. Gelecekteki versiyonlar için Bosch altı eksenli IMU (MM7.10) entegrasyonu planlanıyor. Süspansiyon tarafında, Öhlins FGR253 çatal ve Öhlins TTX amortisör tercih edilmiş. Fren sistemleri ise tam anlamıyla yarış odaklı: Brembo GP4-RR kaliperler, Brembo Z04 balatalar ve Galfer Floatech rotorlar, superbike seviyesinde performans sunuyor.
Arch 2S-R, markanın tarihinde ilk kez stresli elemanlı bir şasi ile geliyor. Bu da motorun şasinin bir parçası olarak yapıya katkı sağladığı anlamına geliyor. Bu tasarım hem ağırlık dağılımı hem de rijitlik açısından büyük avantaj sağlıyor. Ayrıca Suter tarafından geliştirilen uzun ve geniş Swingarm, Diavel tarzı geniş lastiklerle sokak versiyonuna dönüşeceğinin sinyallerini veriyor. Arch 2S-R şu anda MotoAmerica Super Hooligan serisinde yarışıyor ve Ridge Motorsports Park'ta pistlere tekrar çıkmaya hazırlanıyor. Hem pist performansıyla hem de tasarımıyla dikkat çeken bu model, Arch’ın geleceği hakkında çok önemli ipuçları veriyor.
Arch 2S-R sadece bir yarış motosikleti değil, aynı zamanda Arch Motorcycles'ın üretim stratejisinde bir dönüm noktası. Suter iş birliğiyle geliştirilen motor, titanyumdan el yapımı egzoz, yüksek seviye elektronik sistemler ve süspansiyon bileşenleriyle bu model, hem yarış hem de sokak performansı açısından büyük potansiyele sahip. Arch 2S-R’nin üretim versiyonunun nasıl şekilleneceğini ve fiyatlandırmanın nasıl olacağını zaman gösterecek. Ancak şimdiden söyleyebiliriz ki, Arch 2S-R, V-Twin tutkunlarının hayalini süsleyen, pistte çılgınca ama mühendislik harikası bir canavar.