Aprilia RSV4 X-GP İncelemesi

Aprilia RSV4 X-GP İncelemesi

Aprilia, motosiklet dünyasında bir kez daha çığır açıyor. Aprilia RSV4 X-GP, markanın bugüne kadar ürettiği en ekstrem motosiklet olarak karşımıza çıkıyor. Sadece 30 adetle sınırlı olan bu özel seri, 238 beygir gücü, karbon yüklü yapısı ve MotoGP’den alınan ileri seviye aerodinamik çözümleriyle tam anlamıyla bir pist füzesi. Aprilia, RS-GP’nin MotoGP’de direksiyona geçişinin 10. yılını kutlamak için RSV4 X-GP’yi geliştirdi. Bu özel üretim model, markanın ultra sınırlı “X” serisinin beşinci üyesi olarak RSV4 X (2019), Tuono X (2020), RSV4 X Trenta (2022) ve RSV4 X ex3ma (2024) modellerinin ardından geliyor. RSV4 X-GP’nin tasarımında her detay aerodinamik üzerine kurulmuş.

  • Bacak kanatları ve arka kanat doğrudan RS-GP25’ten alınmış.
  • Ön kanatlar, alt kanatçıklar ve viraj kanatçıkları sayesinde yüksek hızlarda yere basma kuvveti artırılarak motosikletin stabilitesi üst seviyeye çıkarılmış.
  • PAN Compositi tarafından üretilen karbon koltuk desteği hem hafiflik hem de aerodinamik katkı sağlıyor.
  • Çift borulu SC-Project MotoGP egzozu, karbon kaporta ve özel RS-GP25 görünümüyle bu model, neredeyse fabrika prototipini satın alabilme hissi uyandırıyor.

Motor ve Performans

Kaputun altında, 1.099 cc 65° V4 motor tam SBK spesifikasyonunda yer alıyor.

  • 238 hp güç @ 13.750 rpm
  • 131 Nm tork @ 11.000 rpm
  • Maksimum devir: 14.100 rpm

Bu güce ulaşmak için Aprilia mühendisleri; Sprint yarış filtresi, özel giriş trompetleri, daha yüksek sıkıştırma oranı, kuru STM debriyaj ve MotoGP tarzı SC-Project sistemi kullandı. Elektronik tarafında, yol kullanımına uygun olmayan APX Racing ECU görev alıyor.

  • Ayarlanabilir çekiş kontrolü, motor freni, güç dağıtımı, tekerlek önleme
  • Entegre GPS sistemi
  • Veri kaydı özelliği
  • Ayrıca alıcılara, yönetim yazılımı yüklü Yashi dizüstü bilgisayar veriliyor.
  • Alüminyum şasi, mekanik olarak ayarlanabilir Öhlins FKR ön çatal ve TTX arka amortisör ile destekleniyor.
  • Frenlerde Brembo GP4-MS kaliperler ve 330 mm T-Drive diskler yer alıyor.
  • Marchesini dövme magnezyum jantlar, WorldSBK seviyesinde Pirelli lastikler ile donatılmış.

Ekstra Detaylar

Her detay pist için optimize edilmiş:

  • Karbon çamurluk
  • Jetprime yarış şalteri
  • Spider arka takımlar
  • PBR titanyum dişli seti
  • RK 520 serisi zincir

Teknik Özellikler – Aprilia RSV4 X-GP

  • Motor: V4 65°, 1099 cc, SBK yarış spesifikasyonu
  • Egzoz: SC-Project Titanium MotoGP Replica 4x2
  • Hava Filtresi: Sprint, MotoGP teknolojisi
  • ECU: APX Racing, GPS sistemli
  • Güç: 238 hp @ 13.750 rpm
  • Tork: 131 Nm @ 11.000 rpm
  • Maksimum Devir: 14.100 rpm
  • Jantlar: Marchesini dövme magnezyum
  • Süspansiyon: Öhlins FKR (ön), TTX piggyback (arka)
  • Frenler: Brembo GP4-MS, 330 mm T-Drive diskler

Aprilia RSV4 X-GP, sınırlı üretimi, MotoGP teknolojisini birebir pistlere taşıması ve nefes kesici performansıyla koleksiyoncuların ve pist tutkunlarının rüyalarını süsleyen bir model. Sadece 30 adet üretilmesi, onu daha da değerli kılıyor.

Önceki Haber Oset TXP-24 İncelemesi
Sonraki Haber 2026 CFMoto 675NK İncelemesi
Benzer Haberler
Rastgele Oku