2026 Montesa Cota 4RT 260R İncelemesi

2026 Montesa Cota 4RT 260R İncelemesi

Montesa, 2026 model Cota 4RT 260R ile deneme motosikleti dünyasındaki efsanevi mirasını sürdürüyor. İlk kez 2006’da sahneye çıkan bu seri, dört zamanlı motorunun güçlü karakteri, olağanüstü çekiş kapasitesi ve üstün kontrol kabiliyetiyle kısa sürede rakiplerinin önüne geçti. Yeni 260R, kazanan DNA’sını korurken güncellenmiş teknik özellikleriyle çıtayı daha da yukarı taşıyor. Yeni Cota 4RT 260R’nin kalbinde, PGM-FI elektronik enjeksiyon sistemiyle donatılmış hafif 258,9 cm³ dört zamanlı tek silindirli motor bulunuyor.

  • Tip: Tek silindirli, 4 zamanlı, 4 valfli, SOHC, sıvı soğutmalı (Euro 5+)
  • Yer Değiştirme: 258,9 cm³
  • Delik × Strok: 78 × 54,2 mm
  • Sıkıştırma Oranı: 10,5:1
  • Yakıt Sistemi: PGM-FI elektronik enjeksiyon
  • Ateşleme: Bilgisayarlı kontrol ile dijital transistörlü
  • Marş Motoru: Kol başlangıcı

Cota 301RR’den ödünç alınan susturucu ile desteklenen bu motor, orta ve yüksek devirlerde daha hızlı tepki ve daha keskin hızlanma sunuyor. Bu sayede teknik bölümlerde üstün performans ve pürüzsüz güç aktarımı sağlanıyor. Yeni modelin en dikkat çekici iyileştirmelerinden biri, tamamen ayarlanabilir Showa süspansiyon sistemi.

  • Ön: 39 mm Showa teleskopik çatal, ayarlanabilir (ön yük, gerdirme, sıkıştırma), 158 mm hareket mesafesi
  • Arka: Pro-Link sistemli Showa amortisör, ayarlanabilir (ön yük ve geri tepme), 170 mm hareket mesafesi

310 mm yerden yükseklik, 24°34 direksiyon açısı ve optimize edilmiş şasi geometrileri ile sürücüye maksimum hassasiyet sunuluyor. Güçlendirilmiş alüminyum çift direkli şasi, hafiflik ve dayanıklılığı bir araya getiriyor. Montesa, güvenlik ve kontrolü ön planda tutuyor:

  • Ön Fren: 185 × 3 mm hidrolik disk, 4 pistonlu kaliper, sinterlenmiş metalik balatalar
  • Arka Fren: 150 × 3 mm hidrolik disk, 2 pistonlu kaliper, sinterlenmiş metalik balatalar

Tekerlek ve lastik kombinasyonu da performansa katkı sağlıyor:

  • Ön Lastik: Dunlop 80/100-21
  • Arka Lastik: Dunlop 120/100 R18
  • Jantlar: Telli alüminyum (ön ve arka)

Ölçüler ve Ergonomi

Yeni 260R, hem profesyonel hem de amatör sürücülere uygun ölçülere sahip.

  • Boyutlar (U × G × Y): 2.020 × 840 × 1.135 mm
  • Dingil Açıklığı: 1.320 mm
  • Koltuk Yüksekliği: 650 mm
  • Yerden Yükseklik: 335 mm
  • İz: 63 mm
  • Yakıt Deposu Kapasitesi: 1,8 L

301RR’den esinlenen dövme alüminyum yan sehpa, dayanıklılığı artırırken pratikliği de beraberinde getiriyor. Ergonomik tasarım, zorlu teknik bölümlerde sürücünün hareket kabiliyetini artırarak maksimum denge sağlıyor.

İletim ve Elektronik

  • Debriyaj: Helezon yaylı yağ banyosunda multidisk
  • Şanzıman: 5 vitesli
  • Nihai Tahrik: Zincir
  • Ateşleme Sistemi: Dijital elektronik

Bu iletim sistemi, sorunsuz vites geçişleriyle güç aktarımını daha verimli hale getiriyor. Her bir Montesa Cota 4RT 260R, Barselona’daki Montesa Honda fabrikasında titiz bir üretim sürecinden geçiyor. Her bileşen defalarca test edilerek yüksek kalite standartlarına ulaştırılıyor. Bu detaylara verilen önem, motosikletin dayanıklılığını ve uzun ömürlü performansını garanti ediyor.

2026 Montesa Cota 4RT 260R, alüminyum şasisi, yüksek kaliteli Showa süspansiyonları, güçlü motoru ve birinci sınıf fren sistemiyle deneme dünyasında standartları bir kez daha belirliyor. Profesyoneller için güvenilir bir yarış aracı, gelişmek isteyen sürücüler içinse mükemmel bir yol arkadaşı. Montesa Cota 4RT 260R, yalnızca ikonik bir modelin evrimini değil, aynı zamanda denge ve kontrolün özünü de bünyesinde barındırıyor.

Önceki Haber Suzuki Hayabusa Special Edition 2026: İnci Canlılığı Mavisi ile Efsanenin Yeniden Doğuşu
Benzer Haberler
Rastgele Oku