2026 BMW R 1300 RT İncelemesi

2026 BMW R 1300 RT İncelemesi

2026 BMW R 1300 RT İncelemesi

BMW Motorrad’ın köklü RT serisi, 1970’lerden bu yana touring motosiklet segmentinde referans noktası olmayı sürdürüyor. Bu mirası 2026 model yılı için daha ileriye taşıyan marka, yeni nesil boxer motorla donatılmış, radikal şekilde yeniden tasarlanmış ve teknolojik açıdan zenginleştirilmiş BMW R 1300 RT modelini tanıttı. Touring tutkunları için konfor, güvenlik ve performansı aynı potada eriten bu model, sadece bir motosiklet değil, adeta tekerlekli bir seyahat makinesi. R 1300 RT, BMW’nin R 1300 GS ve R 1300 R modellerinde kullandığı yeni 1300cc boxer çift silindirli motorla geliyor.

Bu motor:
- 145 beygir güç
- 110 lb-ft (149 Nm) tork
değerleri sunuyor. Bu rakamlar önceki model olan R 1250 RT’ye göre 9 hp ve 4 lb-ft’lik bir artış anlamına geliyor. Ancak asıl yenilik, motorun temel yapısında. Şanzıman artık motorun arkasına değil, altına yerleştirilmiş. Bu sayede daha kısa, daha kompakt ve daha hafif bir aktarma organı elde edilmiş. Daha geniş çap ve daha kısa strok yapısıyla, motorun devri daha rahat alması sağlanıyor. BMW ShiftCam teknolojisi bu modelde de standart: Değişken valf zamanlaması ile motor, hem düşük hem yüksek devirde maksimum verimlilik ve pürüzsüz güç aktarımı sağlıyor.

2026 R 1300 RT, geleneksel boru şasi yerine preslenmiş ve kaynaklı çelik sacdan yapılmış bir ana şasi ve cıvatalı döküm alüminyum arka şasi ile donatıldı. Ön süspansiyon, BMW'nin yeni Evo Telelever sistemi sayesinde hem sürüş konforu hem de direksiyon hissini bir arada sunuyor. Yenilikçi sistem, direksiyon açısının süspansiyon sıkışmasında değişmesini önleyerek uzun gidonlu touring motosikletlerde yaşanan konfor kaybını ortadan kaldırıyor. Arka tarafta ise tek taraflı Evo Paralever salıncak kolu içinde şaft tahrik sistemi yer alıyor. Standart BMW Dynamic ESA elektronik süspansiyon, yol şartlarına ve sürüş tarzına göre ayarlanabiliyor. İsteğe bağlı Dynamic Chassis Adjustment (DCA) sistemi ise bir adım öteye geçerek, motosikletin arka kısmını alçaltarak daha konforlu bir touring modu veya yükselterek daha sportif bir mod arasında geçiş yapma imkanı tanıyor. 

2026 R 1300 RT, BMW’nin radar destekli Sürüş Asistanı paketine sahip. Bu paket şunları içeriyor:
-  Aktif Hız Sabitleyici (ACC)
- Ön Çarpışma Uyarısı (FCW)
- Arka Çarpışma Uyarısı (RECW)
- Şerit Değiştirme Uyarısı (LCW)

Uzun yolculuklarda sürücünün hem güvenliğini hem de konforunu artıran bu sistemler, R 1300 RT’yi touring segmentinde güvenlik lideri yapıyor. BMW, geleneksel debriyaj-vites sistemine alternatif olarak ASA (Automated Shift Assistant) isimli otomatik-manuel bir sistem sunuyor. Bu sistem:
- Tam otomatik "D" modu
- Ayaktan vitesle manuel "M" modu seçeneklerini sunuyor. Debriyaj kolu bulunmasa da sürücü vitesleri klasik ayak koluyla değiştirebiliyor; sistem vites geçişlerini elektromekanik aktüatörlerle yönetiyor. Standart olarak 27 litrelik iki yan çanta ile gelen R 1300 RT, bu çantaları 33 litreye kadar genişletilebilen Vario çantalara yükseltebilme imkanı tanıyor.

Ayrıca:
- 39L ve 54L seçenekli iki farklı üst çanta
- Isıtmalı yolcu sırtlığı (54L modelde)
- USB-C portlu iç aydınlatmalı çantalar
- Akıllı telefon için aktif havalandırmalı kaporta içi bölme

Tüm bagaj sistemleri elektronik olarak kilitlenebilir ve entegre kontrol sistemiyle kolayca yönetilebilir. 10.25 inçlik dev TFT ekran, sadece gösterge değil; aynı zamanda sürüş komutlarını, navigasyonu, müziği, çağrıları ve ısıtmalı donanım kontrollerini yönettiğiniz bağlantı merkezine dönüşüyor. Akıllı telefonlar sisteme entegre edilebiliyor ve BMW Connected uygulamasıyla tüm sistem yönetilebiliyor.

BMW, R 1300 RT’yi dört ana donanım versiyonuyla sunuyor:

1. Alpine White – Giriş seviyesi, fırçalanmış çelik susturuculu  
2. Triple Black – Metalik siyah, koyu krom egzoz, spor cam  
3. Impulse – Mavi metalik, dövme gidon, değişken rüzgar deflektörleri  
4. Option 719 Camargue – Özel elle boyanmış, 719 jant, frezelenmiş detaylar  

Tüm versiyonlar, ısıtmalı koltuklar ve farklı ergonomik koltuk yükseklikleriyle kişiselleştirilebiliyor.

Yeni R 1300 RT:
- 281 kg boş ağırlık
- Önceki R 1250 RT’den sadece 2 kg daha ağır
- K 1600 GT’ye göre yaklaşık 27,22 kg daha hafif  
- Güç-ağırlık oranı K 1600’a göre daha verimli

BMW R 1300 RT, güçlü boxer motoru, ileri teknoloji süspansiyonu, radar destekli güvenlik donanımları ve dijital bağlantı özellikleriyle 2026 yılında touring sınıfında standartları bir kez daha belirliyor. Hem şehir içi uzun sürüşler hem de kıtalararası turlar için geliştirilen bu model, lüks ve mühendisliğin buluşma noktası.

Teknik Özellikler

Motor:

Tip: DOHC, hava/sıvı soğutmalı, boxer ikiz

Valf: 4 valf / silindir

Yer Değiştirme (Hacim): 1300 cc

Çap x Strok: 106,5 mm x 73,0 mm

Sıkıştırma Oranı: 13.3:1

Performans:

İddia Edilen Beygir Gücü: 145 hp @ 7750 rpm

İddia Edilen Tork: 110 lb-ft @ 6500 rpm

Şanzıman ve Tahrik:

Şanzıman: 6 vitesli, sabit ağ

Son Tahrik: Şaft tahriki

Yakıt ve Debriyaj:

Yakıt Sistemi: Yakıt enjeksiyonlu, ride-by-wire (sürüş teli)

Debriyaj: Islak tip, hidrolik olarak etkinleştirilen, kaydırmalı

Şasi:

Yapı: Cıvatalı arka şasi + yük taşıyan motor ve ana şasiden oluşan iki parçalı şasi

Süspansiyon:

Ön Süspansiyon: 147 mm

Arka Süspansiyon: 157 mm

Fren Sistemi:

Ön Fren: ABS’li 310 mm çift disk, 4 pistonlu radyal kaliper

Arka Fren: ABS’li 285 mm disk, 2 pistonlu yüzer kaliper

Tekerlek ve Lastikler:

Ön Tekerlek: 17 x 3.50 inç döküm alüminyum

Arka Tekerlek: 17 x 6.00 inç döküm alüminyum

Ön Lastik: 120/70-17

Arka Lastik: 190/55-17

Geometri ve Ölçüler:

Tırmık / İz: 25,8° / 4,8 inç

Dingil Açıklığı: 1498 mm

Oturma Yüksekliği: 18 – 838 mm

Yakıt Kapasitesi: 24 litre

İddia Edilen Kuru Ağırlık: 265 kg

Önceki Haber 2025 KOVE MX250 İncelemesi
Sonraki Haber 2026 Triumph Trident 660 Triple Tribute İncelemesi
Benzer Haberler