Honda’nın hafif çift spor segmentindeki güçlü oyuncusu CRF300L platformu, 2025 yılında hedefli güncellemelerle geri dönüyor. Hem standart CRF300L hem de alçak seleli CRF300LS, sürücülerin yıllardır sevdiği kullanım kolaylığı ve güvenilirliği korurken; aydınlatmadan süspansiyona, soğutmadan tasarıma kadar birçok noktada modern dokunuşlar almış durumda. Üstelik her iki model de artık ABS’yi standart olarak sunuyor.
2025 modelleri, gece ve gündüz görünürlüğünü artıran LED far ve LED sinyal lambalarıyla donatıldı. Bu değişiklik yalnızca daha modern bir görünüm sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda hem asfalt hem toprak sürüşlerinde daha güvenli bir deneyim sunuyor. Honda, 2025 için süspansiyon tarafında da önemli revizyonlar yaptı:
- Revize edilmiş çatal sönümlemesi
- Daha sert arka şok ayarı
- Arka amortisörde kauçuk burç yerine rulman kullanımı (darbeleri daha iyi emiyor)
CRF300L’de 10,2 inçlik ön/arka hareket sunulurken, LS modelinde daha alçak yapı sebebiyle hareket mesafesi biraz azaltılmış durumda.

Süspansiyon ve Geometri Değerleri
CRF300L:
- Ön Süspansiyon: 43 mm USD çatal — 10,2 inç hareket
- Arka Süspansiyon: Pro-Link monoshock — 10,2 inç hareket
- Sele Yüksekliği: 34,7 inç
- Yerden Yükseklik: 11,2 inç
- Dingil Açıklığı: 57,2 inç
CRF300LS:
- Ön/Arka süspansiyon hareketi: 9,3 inç / 9,0 inç
- Sele Yüksekliği: 32,7 inç
- Yerden Yükseklik: 9,6 inç
- Dingil Açıklığı: 56,7 inç
Bu farklar LS modelini daha kısa boylu kullanıcılar için çok daha erişilebilir kılıyor. Honda, özellikle düşük hızlarda daha verimli çalışan yeni bir radyatör fanı ve yeniden tasarlanmış ızgara ekleyerek ısı yönetimini iyileştirdi. Şehir içi kullanımda ve teknik arazi geçişlerinde bu değişiklik büyük avantaj sağlıyor. Her iki 2025 model de kendini kanıtlamış 286 cc, sıvı soğutmalı, DOHC tek silindirli motorla geliyor. Motor, özellikle düşük ve orta devirlerde sunduğu akıcı güç ile CRF300L’yi hem şehir içi ulaşımda hem de orman yolları ve dar patikalarda ideal kılıyor.
Motor Teknik Verileri
- Motor Tipi: DOHC, sıvı soğutmalı tek silindir
- Silindir Hacmi: 286 cc
- Çap x Strok: 76,0 x 63,0 mm
- Sıkıştırma Oranı: 10.7:1
- Yakıt Sistemi: PGM-FI, 38 mm gaz kelebeği gövdesi
- Şanzıman: 6 vites / zincir tahrik
- Debriyaj: Islak, çoklu plaka (kablo kontrollü)
Dahili dengeleyici sayesinde titreşimin minimumda kalması, özellikle uzun sürüşlerde büyük konfor sağlıyor.
Fren Sistemi ve Tekerlekler
Her iki model de ABS’yi artık standart sunuyor:
- Ön Fren: 256 mm disk, 2 pistonlu kaliper (ABS)
- Arka Fren: 220 mm disk, tek pistonlu yüzer kaliper (ABS)
- Tekerlekler: 21” ön – 18” arka tel jant
- Lastikler: 80/100-21 ve 120/80-18
Bu kombinasyon hem asfalt hem de toprak zeminde dengeli bir frenleme performansı sağlıyor. CRF300L serisini popüler yapan noktalardan biri her zaman kullanım kolaylığı oldu. 2025 modelleri bunu koruyor:
- Yakıt kapasitesi: 8 litre
- Islak ağırlık: 141 kg
- Hafif, ekonomik ve düşük işletme maliyetli
- Yeni başlayanlar için affedici
- Deneyimli sürücüler için yeterli güç ve esneklik
Günlük commute, hafta sonu arazi gezileri veya kamp rotaları için ideal, çok yönlü bir paket sunuyor. 2025 Honda CRF300L ve CRF300LS, köklü formülü bozmadan onu daha modern ve işlevsel hâle getiren güncellemelerle geliyor. LED aydınlatma, geliştirilmiş süspansiyon, iyileştirilmiş soğutma sistemi ve erişilebilir sele seçenekleri, bu modelleri hafif çift spor kategorisinde yine en güçlü alternatiflerden biri yapıyor.






