Honda, 2025 Honda CB650R E-Debriyaj ile orta sıklet naked (çıplak) spor motosiklet segmentine teknoloji odaklı güçlü bir alternatif sunuyor. Sıralı dört silindirli motoru, agresif Neo Sports Café tasarımı ve Honda’nın yeni E-Debriyaj (E-Clutch) sistemi sayesinde model, Türk kullanıcılar için hem performans hem de kullanım kolaylığını bir arada getiriyor. 2025 Honda CB650R, 649 cc hacminde sıralı dört silindirli bir motora sahip. Honda’nın DOHC (Çift Üstten Eksantrikli), sıvı soğutmalı yapısı her silindirde 4 supap düzeni ile yüksek devir tepkisi ve pürüzsüz güç aktarımı sağlıyor.

Teknik Detaylar
- Motor Tipi: Sıralı 4 silindir, sıvı soğutmalı, DOHC, silindir başına 4 supap
- Motor Hacmi: 649 cc
- Çap x Strok: 67,0 mm x 46,0 mm
- Sıkıştırma Oranı: 11.6:1
- Yakıt Sistemi: PGM-FI elektronik enjeksiyon – 32 mm gaz kelebeği
- Şanzıman: 6 vites manuel
- Aktarma: Zincir tahrik
Honda’nın ünlü dört silindir karakteri; yüksek devirde güçlü çekiş, alt ve orta devirde ise şehir kullanımına uygun akıcı sürüş sunuyor. Türkiye’de uzun yolda, otobanda ve virajlı dağ yollarında en sevilen motor seslerinden biri CB650R’nin sıralı dört silindir tonu olmaya devam ediyor. Bu modelin en büyük farkı, adını aldığı E-Debriyaj sistemi.
- Debriyaj Türü: E-Debriyaj destekli ıslak çok plakalı sistem
Honda’nın E-Clutch teknolojisi sayesinde sürücü:
- Kalkışta manet kullanmadan hareket edebilir.
- Vites büyütürken veya küçültürken debriyaj koluna dokunmadan geçiş yapabilir.
- İsterse sistemi devre dışı bırakıp klasik manuel kullanım da sağlayabilir.
Türkiye’de özellikle şehir içi yoğun trafikte ve kırmızı ışık-kavşak sürüşlerinde, bu sistem ciddi rahatlık sunuyor. Yeni başlayan sürücüler için hata payını azaltırken, deneyimlilere de konforlu ve hızlı vites geçişleri sağlıyor. CB650R’nin omurgasını çelik elmas tipi şasi oluşturuyor. Bu yapı hem rijitlik hem de günlük kullanımda konfor dengesi kuruyor.

Ön Süspansiyon
- Showa 41 mm ters çatal (USD)
- SFF-BP teknolojisi: Ayrı Fonksiyonlu Çatal – Büyük Piston
- Süspansiyon hareketi: 119 mm (4,7 inç)
Arka Süspansiyon
- Showa mono amortisör
- Ön yükleme ayarlı
- Hareket mesafesi: 130 mm (5,1 inç)
Bu süspansiyon kombinasyonu, bozuk şehir yollarında darbe emişi sağlarken, virajlı yollarda da gövdeyi kontrollü tutuyor.
Fren Sistemi – Güvenlik Ön Planda
2025 CB650R ABS standart fren sistemi ile geliyor.
Fren Detayları
- Ön:
- 310 mm çift yüzer disk
- 4 pistonlu kaliperler
- ABS destekli
- Arka:
- 240 mm tek disk
- 1 pistonlu kaliper
- ABS destekli
Türkiye koşullarında, ani fren ve ıslak zemin güvenliği açısından ABS, sınıf standartlarının üzerinde bir performans sunuyor.
Jant ve Lastikler
- Jantlar: 17 inç döküm alüminyum (ön/arka)
- Lastikler:
- Ön: 120/70-17
- Arka: 180/55-17
Geniş arka lastik ölçüsü, güçlü motorun yere sağlam aktarımını sağlarken viraj stabilitesini artırıyor.
Ölçüler ve Ergonomi
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Kaster Açısı (Tırmık): | 25,5° |
| İz Mesafesi: | 102 mm |
| Dingil Mesafesi: | 1.448 mm |
| Yerden Yükseklik: | 147 mm |
| Sele Yüksekliği: | 810 mm |
| Yakıt Deposu: | 15,5 litre |
| Islak Ağırlık: | 207 kg |
Şehir içinde ayak basma güvenliği sağlarken, uzun yolda da rahat oturma pozisyonu sunuyor.
Yakıt Kapasitesi ve Günlük Kullanım
- Depo: 15,5 litre
- Orta hacimli dört silindirli motor yapısı sayesinde uzun yol menzili şehir-dışı kullanımlarda tatmin edici seviyede.
E-Debriyaj sistemi sayesinde sürekli dur-kalk yapılan büyük şehir trafiğinde bile sürüş yorgunluğu ciddi şekilde azalıyor.
Kimler İçin Uygun?
Fiyat-performans dengesi açısından CB650R E-Debriyaj;
- Supersport gücü isteyen ama rahat sürüş pozisyonundan vazgeçmeyenler,
- Sıralı dört silindirin motor sesini sevenler,
- Şehir içi sürüşte debriyajsız konfor arayanlar,
- Yeni teknoloji-donanımlı naked motosiklet isteyenler
için ideal bir seçenek.
2025 Honda CB650R E-Debriyaj, klasik Honda güvenilirliğini modern elektronikle birleştiriyor. Güçlü 649 cc dört silindirli motoru, gelişmiş Showa süspansiyonu, yüksek güvenlikli ABS frenleri ve en önemlisi E-Debriyaj teknolojisi ile sınıfında günlük kullanım-performans dengesini en iyi kuran motosikletlerden biri olmaya aday.






