2026 Suzuki GSX-8T ve GSX-8TT İlk Sürüş İncelemesi

2026 Suzuki GSX-8T ve GSX-8TT İlk Sürüş İncelemesi

2026 Suzuki GSX-8T ve GSX-8TT İlk Sürüş İncelemesi

Suzuki, 2026 yılında motosiklet dünyasına iki yeni üyesini ekledi: GSX-8T ve GSX-8TT. İlk bakışta sportif tasarımlarıyla dikkat çeken bu modeller, “sadece bir stil egzersizi” olmadıklarını güçlü teknik özellikleri ve gelişmiş sürüş dinamikleriyle kanıtlıyor. İlk sürüş izlenimlerimiz, Suzuki’nin bu segmentte ciddi bir rekabet hedeflediğini gösteriyor.

Her iki modelde de DOHC, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı paralel ikiz motor yer alıyor. 8 valfli bu motor, 776 cc hacme sahip ve 84,0 x 70,0 mm delik x inme ölçüleriyle yüksek devir çevirebilen dengeli bir yapı sunuyor. 12.8:1 sıkıştırma oranı sayesinde 81,8 beygir gücü (8500 dev/dak) ve 57.5 lb.-ft. tork (6800 dev/dak) üretiyor. Yakıt enjeksiyonu, 42 mm gaz kelebeği gövdeleri ve kablosuz (ride-by-wire) sistem ile desteklenirken, 6 vitesli şanzıman ve zincir tahrik aracılığıyla gücünü arka tekerleğe aktarıyor. Islak, çok plakalı debriyaj ve elektronik ateşleme sistemi de pürüzsüz ve kontrollü bir güç aktarımı sağlıyor.

Çelik boru çerçeve üzerine inşa edilen GSX-8T ve GSX-8TT, sağlamlık ve denge konusunda güven veriyor. Ön tarafta 41 mm KYB ters çatal ve arka tarafta bağlantı tipi monoshock (yay ön yükü ayarlanabilir) bulunuyor. Her iki tarafta da 5.1 inç süspansiyon hareketi, günlük sürüşte konfor ve viraj performansında denge sağlıyor. Fren sistemi, Nissin 4 pistonlu radyal kaliperler ile önde 310 mm ABS’li disk, arkada ise 240 mm tek pistonlu kaliper ve ABS ile destekleniyor. Bu kombinasyon, yüksek hızlardan güvenle yavaşlamayı mümkün kılıyor. Lastiklerde Dunlop Roadsport 2-X tercih edilmiş: önde 120/70ZR-17, arkada 180/55ZR-17 ölçüleri ile hem yol tutuş hem de manevra kabiliyeti yüksek seviyede.

Ergonomi ve Ölçüler

  • Tırmık/İz: 25,0° / 4,1 inç
  • Dingil Mesafesi: 57.7 inç
  • Yerden Yükseklik: 5.7 inç
  • Koltuk Yüksekliği: GSX-8T’de 32.1 inç, GSX-8TT’de 31.9 inç
  • Yakıt Kapasitesi: 16 litre
  • Islak Ağırlık: GSX-8T’de 201 kg GSX-8TT’de 203 kg

Bu ölçüler, hem şehir içi kullanım hem de uzun yol sürüşlerinde dengeli bir oturma pozisyonu ve güven veren yol tutuş sağlıyor. İlk sürüşte dikkat çeken nokta, motorun orta devirlerde sunduğu güçlü tork ve yumuşak gaz tepkisi. KYB süspansiyon, bozuk yollarda darbeleri iyi sönümlüyor. Fren sistemi, güvenli ve kontrollü duruş sağlıyor. GSX-8TT versiyonu, hafifçe yükseltilmiş ergonomisiyle daha uzun sürüşlerde konfor avantajı sunarken, GSX-8T şehir ve spor kullanım arasında tatlı bir denge kuruyor. 2026 Suzuki GSX-8T ve GSX-8TT, sadece şık görünümleriyle değil, performans, konfor ve güvenlik özellikleriyle de öne çıkıyor. Hem günlük kullanım hem de uzun yol maceraları için dengeli bir paket sunuyorlar. Suzuki’nin bu iki yeni modeli, orta hacimli motosiklet segmentinde ciddi bir rekabet unsuru olacak gibi görünüyor. 

Önceki Haber 2024 Yamaha XMAX İncelemesi
Sonraki Haber KTM 990 Duke İncelemesi
Benzer Haberler

2025 KTM 250 XC-F İncelemesi

KTM 990 Duke İncelemesi

2024 Yamaha XMAX İncelemesi

2024 Zero FXE İncelemesi

Rastgele Oku